Doa Penyesalan hamba

 
Tuhanku izinkan aku mencintaiMu, melalui amalku yang singkat dan sedekahku yang sedikit.

izinkan aku mencintaiMU melalui solat yang ku lakukan dalam waktu yang terbatas

Ya ALLAH... masih ada keampunankah bagiku ..Aku terlalu jauh dari Mu..

Aku ingin kembali ke pada Mu ALLAH..

Terlalu byk lautan dosa ku...Terlalu luas bumi dosa ku..

Kau tetapkanlah hatiku agar terus dilandasan Mu ya ALLAH Ampunkanlah dosa hambamu ini...

Aku tidak layak ke syurga mu namun aku tidak ingin ke nerakamu..

Aku sedar akan dosa2 ku..mampukah aku menebusnya..

Ya ALLAH... lindungilah aku... Aku ingin kembali kepada-Mu..

Berikanlah aku ketenangan.. Berikanlah aku kekuatan dlm mengharungi bahtera hidup ini...

Teguhkanlah iman ku.. Kuatkanlah pendirian ku agar terus di jalan mu..

Luaskanlah fikiran ku... Ampunilah hambamu

Ya Allah, hatiku gersang, kosong tanpa isi yang baik.

Tetapi dicemari dosa-dosa dan kemaksiatan kepadaMu.

Kau anugerahkan nikmat yang banyak kepadaku,

namun aku tidak tahu untuk mensyukurinya.

Kau menegurku dengan pelbagai bentuk ujian,

namun aku tetap lalai dari mengingatiMu.

Ya Allah, aku inginkan rahmat, kasih sayang dan perhatianMu.

Sungguh, aku yakin, hanya itu yang boleh membawa kebahagiaan hakiki.

Tetapi mengapa semua gerak lakuku, senantiasa menjauhi redhaMu?

Dunia masih mengaburi pandangan mata hatiku.

Aku seolah-olah hilang arah tujuan.

Sedang masuliyah sangat banyak menantiku.

Tapi, kebanyakan daripadanya gagal aku pikulkan.

Ya Ilahi, di manakah kebenaran amalku?

Dimanakah kebenaran hakiki?

Aku telah taubat pada jalan ini.

Ya Allah, tetapkan hatiku di atas jalan yang Engkau redhai.

Tiadalah gunanya hidupku kira amalku semuanya hilang bagaikan debu yang berterbangan,
 
 sedang dosa-dosaku menjadi lautan tempat berendam ria...

Related Posts:

1 Response to "Doa Penyesalan hamba"

abby said...

Bagus-bagus banget kata-katanya *_*

Post a Comment

Jangan Lupa Tinggalkan KOmentar Sahabat-Sahabat ya!
Semoga Komentar Sahabat Bisa Memberikan Inspirasi Buat Saya.